Handelsbetingelser

 

Hos Byg-ecohome.dk vil vi rigtig gerne gøre det nemt for vores kunder derfor holder vi fast i alle handelsbetingelser.

Venligst læs mere om alle vores handelsbetingelser nedenfor:

Betaling

Vi sælger til private, erhverv og offentlige institutioner og benytter forskellige former for betalinger inkluder kreditkortbetalinger. Vi modtager betaling via bankoverførsel, Nets, Paypal, MobilePay og med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og andre gængse internationale kort.
Alle beløb fremvist i net butikken er i Danske kroner ( DKK) og er inkl. moms.
Nets, Paypal og MobilePay leverer en god sikkerhed for elektronisk betaling. Modtager du ikke varen, har du altid krav på dine penge gennem banken. Herefter er det bankens opgave at gå efter det firma, der har trukket beløbet fra den pågældende kundes kort. Nets, Paypal og MobilePay yder, ligesom din bank, denne sikring.
Herved er du via byg-ecohome.dk dobbelt sikret mod misbrug og snyd. Vi via Nets, Paypal og MobilePay bruger en godkendt betalingserver, der kryptere alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Leveringstider

General Leveringstid: Vi levere varer overalt i Danmarks fastebro områder gennemsnittet to gang om måned den 15-16 og den 29-30 datoer efter modtaget betaling for ordre. Levering arrangeres af vores producents virksomheden i Holland da alle varer afsendes direkte fra vores producent lager i Holland derfor er vi ikke ansvarlige for varer levering forsinkelse. Alle varer der bliver vist på byg-ecohome.dk som regel er på producents lager i Holland, og udsolgte varer vises derfor ikke. Vi tager forbehold for, at der kan der forekomme optællingsfejl. Sker det, at varen ikke er på lager, vil byg-ecohome.dk kontakte den pågældende kunde omkring det videre forløb. Er du i tvivl, så send en mail til admin@byg-ecohome.dk og vi vil svare, så hurtigt vi kan.

Fragtpriser og Betingelse for Gratis Leverings

FOR FØRSTE ORDRE OG TIL VORES FASTE KUNDER TILBYDER VI GRATIS LEVERING UANSET ORDRENS VÆRDI HVIS DER BESTILLES MINDST AF 25 M2 GULV ELLER ANDRE BAMBUS PRODUKTER FOR AT FÅ GRATIS LEVERING. OGSÅ VI TILBYDER GRATIS LEVERING AF TILBEHØR OG VEDLIGEHOLDELSE PRODUKTER MENS KUN FOR ORDRENS VÆRDI MINDST AF 5000 KR. DET BETYDER AT DER SKAL BESTILLES TILBEHØR OG VEDLIGEHOLDELSE PRODUKTER MINDST FOR KR. 5000 FOR AT FÅ GRATIS LEVERING.

Alle forsendelser bliver sendt hurtigst muligt. Ordrer under denne værdi af kr. 5000 , fremsendes med forud kundes udbetaling for fragt/levering omkostning. Der ikke fremsendes varer i grundlovsdag, nytårsaftensdag samt helligdage.

Ordres betalingsbetingelser 

For alle bestilte varer skal vi først få forudbetaling fra kunder da vores leverandør virksomhed kræver altid fra os 100 % forudbetaling for hele ordre, derfor er vi også er nødt til at gøre det samme for at leverer varer til vores kunder. Hvis du ikke har mulighed for at betale via Paypal og MobilePay ellers via kreditkort, har du, som privatekunder eller erhvervskunder, muligheden for at betale via bankoverførsel efter modtaget vores faktura for jeres bestilling.    

Husk at påføre dit ordrenummer ved overførslen or din email-adresse du anvendte ved oprettelsen af din bestilling. Ved bankoverførsel sendes bestilt vare først fra vores leverandør lager, når overførslen er synlig på vores konto. 

Forbeholdt

Vi forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de handelsbetingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Vi tager beskyttelsen af dine personlige oplysninger meget alvorligt. Alle de personlige oplysninger til identifikation, som du sender til os, forbliver private og sikre, og de deles kun med en tredjepart, hvis loven kræver det.

Ordres aftale for bestilt varer

En bindende aftale for bestilt varer mellem køber og vores firma er først indgået, når vi ved en ordrebekræftelse accepterer det af køber afgivne tilbud, dog bestillingen er først gældende ved modtagelse af kundes 100% forudbetaling for bestilt varerne . Der skal minimum bestilles 10 m2 gulv eller andre bambus produkter. Ved købers bestilling i m2/ kvm af gulv eller andre bambus produkter hvor varen skal leveres i pakker, rundes der ned så kvadratmeterantal svarer til hele pakker, alle disse varer kan med fordel bestilles i pakker.
Byg-ecohome.dk ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følger af at de bestilte varer, kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for byg-ecohome.dk’s kontrol.

Annullering af ordre

Vi handler med en del varer, som vi ikke har ret til at sende tilbage til vores leverandør når varerne er allerede forudbetalt til vores leverandør og afsendt til kunden.

Derfor kunne bestilling ikke annulleres når varen er allerede på vej til kunden. Der er selvfølgelig ingen problemer med at tilbagelevere varer med reklamationer til disse leverandør, men varer som er allerede forudbetalt til vores leverandør og leverandør har bestilt transporten til levering varen til kunden kan ikke annulleres af kunden.

Man har ikke noget returret eller fortrydelsesret når det er gældende B2B erhvervs handel. Man kan have lavet en aftale omkring det, men som udgangspunkt er der ikke returret. Man har kun mulighed for at annullere handlen hvis der sker en væsentlig forsinkelse.

Produkt information

På hjemmesiden/net butikken oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til os via admin@byg-ecohome.dk.
Vi har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre hjemmesider/websites igennem links. Disse websites er uden for vores virksomheds kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.

Hvis varer er skadet. Brev til at anmode om beskadigede varer udskiftes.

Vigtigt: Skader eller tab kan opstå under håndtering, transport eller aflæsning af varer.

For eksempel er en lastbil involveret i en ulykke, hvilket resulterer i et totalt tab af produkt eller varen var skadet under transport eller aflæsning af varer.

Derfor nå varer er leveret til dig du skal først grundlig checker alle pakker og ikke underskrive den Leveringsbevis (CMR-faktura)  som  du få af chaufføren.

Hvis du modtager en pakke med et del/stykker af beskadigede varer, er sælgerens leverandør ansvarlig for at erstatte dem og dækker forsendelsesomkostninger for retur eller ombytning/udskiftning af varer.

Så skal kunden udfylde et “Leverings Note” underskrevet af chaufføren som bekræfter skadet(er) og anmode om beskadigede varer skal udskiftes.

Dette brev (Leverings Notat) såkaldt POD (proof of delivery) skal grundigt beskrive leveret varer og de skader som opstået under håndtering, transport eller aflæsning af varer, underskrives af chaufføren og dig derefter sendes til os.

Venligst husk at oplyse i brevet (Leverings Notat) leveringstid, chaufføren og hans transportfirma oplysninger, din adresse og ordrenummer, tage billeder med de beskadigede varer osv. og sende til os fordi hvis du kunne ikke sende os det udfyldt brev (med billeder) som er underskrevet af chaufføren og dig (kunde) der bekræfter skadet(er) så din anmodning/reklamation om beskadigede varer skal udskiftes vil  ikke blivet accepteret og dermed vil du få nægtet at få udskiftet de beskadigede varer. 

For at finde/se et sample/skabelon af brevet (Afleverings notat) venligst tryk her: 1-Delivery Note

Ved modtagelse af varer venligst kontrollér om mængde og produkt stemmer overens med det bestilte samt kontrollér om varer har fået transportskade, i givet fald, giv straks chaufføren besked herom. Hvis du kan se, at forsendelsen er blevet væsentlig beskadiget, når denne bliver udleveret til dig, skal du nægte modtagelsen og give lastbilens chauffør forsendelsen med tilbage. 

Reklamationsret og garanti

Vores producent MOSO have angivet 30 års garanti for de fleste bambus gulve. Du kan læse her om de garanti MOSO EN_Flooring-Warranty 

Dvs. at byg-ecohome.dk afgiver ikke selvstændig for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for køber.
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Men væsentlige fejl varer kan returens tilbage til vores producent.
Når vi har godkendt din returforsendelse for din reklamation, vil dit tilgodehavende som standard blive tilbageført, til det betalingskort eller kundes bankkonto der blev brugt ifm. købet.
Du modtager ligeledes en e-mail fra os, så du ved, at vi har modtaget og behandlet din reklamation og returforsendelse.
Med accepten af reklamation byg-ecohome.dk vil dække returneringomkostninger i et rimeligt omfang.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores byg-ecohome.dk webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returnerings omkostninger skal du selv afholde.
Den returnerende vare må ikke være skrammet, ødelagt eller brugt på en sådan måde, at det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt. Er dette tilfældet, vil der blive foretaget en vurdering af varens nye salgsværdi og denne oplyses til kunden. Det er dernæst op til kunden, hvorvidt denne nye pris accepteres eller ej.
Afslår kunden vurderingen, kan vi returnere varen til kunden. I denne forbindelse forbeholder vores virksomhed sig retten til at opkræve et gebyr, for at dække omkostningerne ifm. returneringen.

Nye krav til danske web-butikker fra d. 15 februar 

Fra 15. februar lanceres en ny europæisk forbrugerklage platform med navnet ODR. ODR står for Online Dispute Resolution og henvender sig til europæiske virksomheder samt forbrugere. ODR har til formål at gøre det nemmere for virksomheder og forbrugere at håndtere klager på tværs af landegrænser.

Gælder kun for vare- og serviceindkøb inden for EU.

For forbrugerne betyder det, at den enkelte forbruger kan klage direkte til den europæiske virksomhed.

For den europæiske virksomhed, betyder det at virksomheden skal have en kontakt email og et obligatorisk link til forbrugerklage systemet ODR på deres website/webshop som er det oplyst link til onlinetvistbilæggelse platformen her: ec.europa.eu/consumers/odr

Hvis ikke betingelserne er opfyldt, kan de europæiske forbrugermyndigheder benytte sig af forskellige sanktionsmuligheder overfor den enkelte website/webshop.

Læs flere detaljer fra artiklen på Computerworld her på  http://www.computerworld.dk/art/235987/alle-danske-webbutikker-skal-linke-til-dette-site-om-en-maaned

Kilde: Computerworld